sobota, 27 kwietnia 2013

ROLADA Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ I ORZECHAMI WŁOSKIMI

"Wstyd się przyznać, ale na blogu nie ma jeszcze rolady! Często szukamy ciekawych przepisów zapominając o tak efektownym cieście :). 
My prezentujemy Wam roladę kakaową z białą czekoladą i podprażonymi orzechami włoskimi. Smaki idealnie ze sobą współgrają, co powoduje, że na jednym kawałku nie da się skończyć...."

Justyna i Dorota


Składniki:
  • 4 jajka
  • 50g kakao
  • 30g mąki pszennej
  • 1 łyżka oleju
  • 80g cukru
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Krem:
  • 100g białej czekolady
  • 340g jogurtu naturalnego typu greckiego
  • 50g orzechów włoskich
Wykonanie:

Żółtka utrzeć z cukrem na puszystą masę. W osobnej misce ubić białka. Kiedy piana będzie sztywna mieszamy delikatnie z masą z żółtek. Na koniec dodajemy przesiane suche składniki i olej. Całość delikatnie wymieszać. Na blaszkę o wymiarach 33 x 23 cm wykładamy ciasto. Pieczemy w 180 stopniach 25-30 minut. Upieczone gorące ciasto odwracamy (pod ciastem należy rozłożyć ścierkę) na drugą stronę , ściągamy papier do pieczenia. Za pomocą ściereczki kuchennej zwijamy gorące ciasto w roladę odstawiamy do wystygnięcia.
Krem: Czekoladę roztopić w kąpieli wodnej, odstawić do wystygnięcia. Orzechy pokroić na mniejsze kawałki i podprażyć na patelni (należy pilnować, aby się nie przypaliły).
Jogurt wymieszać z czekoladą i orzechami. 
Ciasto rozwijamy i skrapiamy likierem czekoladowym. Wykładamy masę i ponownie zwijamy w roladę.
Gotowe ciasto można posypać kakao.

9 komentarzy:

Unknown pisze...

Ja również ze wstydem przyznaję, że na moim blogu rolady brak ;)
Twoja wygląda wyśmienicie:)

Ściskam cieplutko!

ladylaura. pisze...

Wspaniale wyglada,tez mam ochote zrobic,pozdrawiam.

Magda pisze...

wszystko, co lubię ja, mój żołądek, moje podniebienie! :-)

magdam pisze...

bo jakoś tak to się zwykle dzieje, że pomijamy proste pomysły, bo pewnie wszyscy o nich i tak wiedzą :-) ja u siebie o roladzie tez jeszcze nie pisałam :-)

Majana pisze...

Wygląda pięknie!
U mnie tez jeszcze nie ma rolady na blogu, bo zwyczajnie boję się rolad i jeszcze nie robiłam ;)
Pozdrowienia

anytsujx pisze...

Wygląda bardzo apetycznie ...PYCHA! :-).

Justin&Dorothy pisze...

ladylaura: Koniecznie zrób :P
Majana: dziękujemy, też miałyśmy obawy, ale roladę robi się naprawdę łatwo :)
magdam: dokładnie jest tak jak napisałaś czas wrócić do starych przepisów :)

Capacitier pisze...

Trochę to niebezpieczna zapowiedź zjadania dużej ilości kawałków, ale może warto spróbować mimo to... ;p

Paula pisze...

O raju, piękna ta rolada:) aż chyba trzeba będzie upiec bo oślinię cały monitor ;)